Українська мова 6 клас
Контрольна робота «Іменник» . Тести і завдання
І рівень. За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 0,5 б.
1.До іменників І відміни належать:
А) книга, марка, поле; Б) мати, радість, робота; В) весна, Микола, малина.
2. До іменників ІІ відміни належать:
А) село, ноутбук, дощ; Б) маестро, метро, таксі; В) вітер ,тінь, місяць .
3.До іменників ІІІ відміни належать:
А) млість, морок, життя; Б) мати, любов, виклик; В) ніч, щирість, подорож .
4.До іменників ІV відміни належать:
А) лоша, мишеня, акація; Б) ім'я, сім'я(насіння), плем'я; В) порося, орел, качур.
5.Усі іменники не належать до жодної з відмін у рядку
А.золото, клей, Іван, син Б.таксі, окуляри, Альпи, Сорочинці В. мати,двері, собака, кіт Г.сіль, оленя, дуб, поля
6. Вкажіть іменники , які мають лише форму множини:
А) староста, край, голова; Б) двері, карти, окуляри; В) граблі, гроші, ворота.
7. Вкажіть рядок, у якому іменник ательє має правильну форму орудного відмінка:
А) ательє; Б) ательєм; В) ательємом.
8.Позначте рядок, у якому наведені іменники м’якої групи:
А)воротар, димар, лицар; Б)снігур, звір, скляр; В)лікар, кобзар, комар.
9.У чоловічих іменах по батькові вживається суфікс
А)–ович–; Б)-івна В)–увич.
10.З не пишуться окремо іменники
А)якщо слово без "не" не вживається Б)якщо означає єдине поняття(це слово можна замінити) В)коли у реченні є протиставлення
11.У жіночих іменах по батькові вживаються суфікси
а) –овн(а), –івн(а);б) –овн(а), –йовн(а);в) –івн(а), –ївн(а);
12. З не завжди пишуться разом іменники
а) неволя, недруг, незлагода; б) неправда, неповага, непорядок; в) невістка, негода, немовля.
ІІ рівень .За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 1 б.
1.Запишіть іменники у формі орудного та кличного відмінка однини.
Межа , тиша, краса, лінія, шия.
2.Спишіть, вставляючи пропущені букви.
Вогн…к, мар…во, пол…чка, лож..чка, кам…ння, мереж…во.
3.Спишіть ,знімаючи скісну риску.
Міні/сукня, екс/президент не/нависть, екс/президент, віце/прем'єр, топ/модель, не/стача, не/воля, не/щирість .
4.Спишіть , знімаючи скісну риску.
Не/щастя чекало на Максима вдома.
Не/правда звучала в тому залі, а чистої води брехня.
Не/повторність – ось її головна риса.
5.Утворити жіночі імена по батькові від імен Ігор, Валерій, Яків, Григорій.
6. Утворитичоловічіі імена по батькові від імен Іван, Василь, Сергій, Микола.
Українська література 8 клас
Контрольна робота№2 Т.Шевченко, Леся
Українка. Тестування
Мета: узагальнити й систематизувати вивчене з життя,
творчості Тараса Шевченка й Лесі Українки; виявити в учнів рівень знань та
умінь із вивченої теми, закріпити їх, застосовуючи на практиці теоретичні
знання; розвивати увагу, пам'ять,об'єктивність, удосконалювати навички
самостійної роботи; виховувати почуття патріотизму, пошани до митців рідного
слова, а також наполегливість, старанність, пунктуальність, інтерес до
наслідків власної праці.
Обладнання:
тестові завдання і питання для контролю за темою у двох варіантах.
Хід УРОКУ
І.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ
ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
ІІІ. ІНСТРУКТАЖ
УЧИТЕЛЯ ДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ
Завдання 1-8
(по 0, 5 б.) — мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна
правильна.
Завдання 9-10
(по 2 б.) — мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка дібрати
відповідник, позначений буквою.
Завдання 11 (4
б.) — розгорнута відповідь на одне із запитань.
IV. НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ
РОБОТИ
I варіант
1. У якому році
з’явилась перша поетична збірка
Т.Шевченка “Кобзар”?
А)
1814
Б)1840
В)
1845
Г) 1861
2. Перший вірш Лесі Українки мав
назву:
А) «Давня весна»
Б) «Хотіла б я піснею стати»
В) «Надія»
Г) «Ви щасливі, пречистії
зорі…»
3. Поезія Т. Шевченка «Думи мої, думи мої»
написана у:
а) Орській фортеці (1847 р.);
б) В’юнищах (1845 р.);
в) казематі (1847 р.);
г) Петербурзі (1846 р.).
4. Мотив гармонійного єднання людини з
природою простежується в поезії Лесі Українки: :
А) «Хотіла б я піснею стати »
Б) « Давня весна»
В) «Давня казка»
г) «Ви щасливі, пречистії
зорі…»
5. Поезія Т. Шевченка, в якій бездіяльність
людська порівнюється зі сном:
а) «Ой три шляхи широкії»;
б) «Думи мої, думи мої»;
в) «Мені однаково, чи буду»;
г) «Минають дні, минають ночі».
6.
Роль митця в суспільстві — провідний мотив твору Лесі Українки.
А «Ви щасливі, пречистії зорі…»;
Б «Давня
казка»;
В «Давня
весна»;
Г «Хотіла б я
піснею стати…».
7. І
не пом’яне батько з сином,
Не
скаже синові: — Молись,
Молися,
сину, за Вкраїну
Його замучили колись… Це
уривок із вірша Т. Шевченка.
А «Думи мої,
думи мої…»;
Б «Мені
однаково, чи буду…»;
В «Ой три шляхи
широкії…»;
Г «Минають дні,
минають ночі…».
8. Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він
про весняну волю заспівав.
А з
ним прилинули пісні пташині,
І любий гай свій відгук з ним прислав. Це
уривок з твору Лесі Українки.
А «Давня
казка»;
Б «Хотіла б я
піснею стати…»;
В «Ви щасливі,
пречистії зорі…»;
Г «Давня весна».
9. Установити відповідність між художнім засобом
та його назвою.
1.Весела, щедра, мила В Метафора
2.Ні, не забула! Б
Епітети
3.… гай свій відгук з ним прислав А Порівняння
4.… летіла хутко, мов стокрила Г Риторичний
оклик
10. Установити відповідність між творами й провідними
мотивами.
Твір Мотив
1. «Думи мої,
думи мої» А) Захоплення красою природи;
2. «Давня
весна» Б)
Служіння музі й народові;
3. «Давня
казка» В) Прагнення
окриленості і вільного життєвого польоту;
4. «Хотіла б
я піснею стати» Г) Творчість як
єдина втіха на засланні.
11.Напишіть твір-мініатюру на одну
із запропонованих тем:
а) «Сам я вільний і ніколи не зламав чужої волі» (за твором Лесі
Українки «Давня казка»);
б) «Не поет, у кого думки не
літають вільно в світі (за твором Лесі Українки «Давня казка»);
в) Чому байдужість— це найстрашніше, що
може бути в житті (за твором Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі…»)?
г) «Світова слава Лесі Українки».
IІ варіант
1. У якому році було викуплено з кріпацтва Т.Шевченка?
А)
1814
Б)1840
В)
1838
Г) 1861
2. Укажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки :
А) «Думи і мрії»
Б) «На крилах пісень»
В) «Сім струн»
Г) «Відгуки»
3. Поезія Т. Шевченка «Мені однаково , чи буду» написана у:
а) Орській фортеці (1847 р.);
б) В’юнищах (1845 р.);
в) казематі (1847 р.);
г) Петербурзі (1846 р.).
4. Мотив волі та життєлюбства простежується в поезії Лесі Українки: :
А) «Хотіла б я піснею стати »
Б) « Давня весна»
В) «Давня казка»
г) «Ви щасливі, пречистії
зорі…»
5. Поезія Т. Шевченка, в якій простежуються мотиви страждання, недосконалості світу , де матері втрачають своїх синів:
а) «Ой три шляхи широкії»;
б) «Думи мої, думи мої»;
в) «Мені однаково, чи буду»;
г) «Минають дні, минають ночі».
6. Єдність людини і
природи —
провідний мотив твору Лесі Українки.
А «Ви щасливі, пречистії зорі…»;
Б «Давня
казка»;
В «Давня
весна»;
Г «Хотіла б я
піснею стати…».
7. Прилітайте, сизокрилі
Мої голуб’ята
Із – за Дніпра широкого
У степ погуляти… Це
уривок із вірша Т. Шевченка.
А «Думи мої,
думи мої…»;
Б «Мені
однаково, чи буду…»;
В «Ой три шляхи
широкії…»;
Г «Минають дні,
минають ночі…».
8. Пан гуляв у себе в
замку,-
У ярмі стогнали люде,
І здавалось, що довіку
Все така неволя буде… Це
уривок з твору Лесі Українки.
А «Давня
казка»;
Б «Хотіла б я
піснею стати…»;
В «Ви щасливі,
пречистії зорі…»;
Г «Давня
весна».
9. Установити відповідність між художнім засобом
та його назвою.
1. ясна хвилина , спів дзвінкий Г. Порівняння
2. ясніші… яснії, гучніше… гучне Б. Епітети
3.…
вітер розносив луну, поминути співом А. Повтори
4.Гучніші, ніж
море гучне . В. Метафора
10. Установити відповідність між творами та іх ідеями.
Твір
Мотив
1. «Мені
однаково, чи буду…» Г) Творчість як єдина втіха на засланні.
2. «Давня
весна» Б) любов до України як сенс життя
3. «Давня
казка» В) Прагнення окриленості і вільного
життєвого польоту;
4. «Думи мої
, думи мої…»
А) Захоплення красою природи;
11.Напишіть твір-мініатюру на одну
із запропонованих тем:
а) «Сам я вільний і ніколи не зламав чужої волі» (за твором Лесі
Українки «Давня казка»);
б) «Люди — господарі своєї долі»
(за творчістю Т.
Шевченка);
в) Чому байдужість— це найстрашніше, що
може бути в житті (за твором Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі…»)?
г) «Світова славаТараса
Шевченка».
2. Чим літературна казка відрізняється від народної?(2б.)
3. Чим уславилися брати Якоб і Вільгельм Грім? (0,5б.)
4. Які літературні казки ви знаєте? (0,5б.)
5. Охарактеризуйте дівчат з казки ‘’Пані Метелиця’’. Який художній прийом в ній використано?(2 б.)
6. Які казкові персонажі згадуються у вступі до поеми О.С.Пушкіна ‘’Руслан і Людмила’’?(0,5б.)
7. У чому різниця між оригіналом і перекладом(1 б.)
8. Які пригоди трапилися з героєм казки Г.К. Андерсена ‘’Непохитний олов’яний солдатик’’? (1 б.)
9. Яким ми бачимо Хлопчика – Зірку на початку і в кінці твору? Чи змінився він? Чому?(2 б.)
10. Чого нас навчає казка братів Грім ‘’Пані Метелиця’’(1б.)
11. Яка головна дума казки Г.К.Андерсена ’Непохитний олов’яний солдатик’’? (1 б.)
І рівень
Виконайте тестові завдання.( по 0,5 б.)
1.Розділ науки про мову, що вивчає словниковий склад мови, це
а) орфографія;
б) фонетика;
в) синтаксис;
г) лексикологія.
2. Лексичне значення слова – це:
а) те, що слово означає;
б) належність слова до певної частини мови;
в) те ж, що й граматичне значення.
3.Словник, з якого можна дізнатися лексичне значення слова, називається
а) орфографічний;
б) орфоепічний;
в) тлумачний;
г) фразеологічний.
4. Синоніми – це . . .
а) слова протилежні за значенням;
б) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.
5. Омоніми – це . . .
а) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;
б) слова протилежні за значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.
6. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
а) білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
б) тепле слово, добре серце, гострий ніж;
в) солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;
г) срібна трава, гострий кут, холодний розум.
7. Укажіть речення, у якому є слова, вжиті в переносному значенні:
а) Вітер з гаєм розмовляє.
б) У садку зеленіє трава.
в) Цвітуть хризантеми – квіти осінні.
г) У ставку плаває риба.
8. Позначте речення, у якому вжито омоніми.
а) Побазікати можна із приятелем, а помовчати лише з вірним другом і товаришем (О.Ільченко);
б) Навіть хижа ласка любить ласку, а не тряску (Нар.тв.);
в) Темна хмара, а веселка ясна (Леся Українка);
г) Прийшли до річки дві верби з маленьким вербенятком (Л.Силенко).
9. Позначте рядок, який є синонімічним рядом.
а) недбалий, неакуратний, грубий, поверховий;
б) заперечувати, зацікавлювати, пропонувати, гніватися;
в) ніжний, лагідний, ласкавий, заспокійливий;
г) куций, короткий, непостійний, таємний.
10.Слова ввічливість – нечемність це
а) синоніми;
б) антоніми;
в) омоніми;
г) багатозначні слова.
Завдання на встановлення відповідності
11.Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать. (2б)
Слова | Лексикологічна група |
1. глибокий-мілкий | а) омоніми |
2. самостійний - незалежний | б) пароніми |
3. роман, Роман | в) синоніми |
4. континент-контингент | г) багатозначні слова |
| д) антоніми |
12. Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки (2б)
1. старатися | а) іти |
2. сохнути | б) применшувати |
3. перебільшувати | в) мокнути |
4. стояти | г) лінуватися |
| д) їхати |
13. Записати в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному. (1б)
Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося, сміялося сонце; залізний цвях, залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи
14. Відредагуйте речення(виправте помилки)(2б)
а) Подорож тривала дві неділі.
б) Мені дуже невдобно просити тебе допомогти.