Календарно-тематичний план
з української мови
5-й клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
1 |
|
Значення мови в житті суспільства.
Українська мова — державна мова України |
2 |
|
РМ№1. Мова та мовлення. Види мовленнєвої
діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Навчальне аудіювання |
3 |
|
Р.М№2. Основні
правила спілкування. Монолог та діалог. Створення монологічних та діалогічних
висловлювань |
4 |
|
Частини мови. Основні способи їх розпізнавання |
5 |
|
Іменник. Велика літера й лапки в іменниках.
Голосні у відмінкових закінченнях іменників |
6 |
|
Прикметник. Голосні у відмінкових
закінченнях прикметників |
7 |
|
Займенник. Особові займенники |
8 |
|
Числівник |
9 |
|
Дієслово. Голосні в особових закінченнях
дієслів. Не з дієсловами |
10 |
|
Правопис -шся, -ться в
кінці дієслів |
11 |
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників |
12 |
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими
частинами мови |
13 |
|
Сполучник. Уживання сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів у реченні. Кома перед
сполучниками а, але |
14 |
|
Контрольна робота
№ 1. «Повторення вивченого в початкових
класах». Тестування |
15–16 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Текст, його ознаки: тема й основна
думка. Поділ тексту на мікротеми й абзаци. Тематичне речення в мікротемі.
Мовні засоби зв’язку речень у тексті. «Відоме» і «нове» в реченнях тексту |
17 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Стилі мовлення: розмовний, науковий,
художній, офіційно-діловий та публіцистичний (поглиблення знань). Ситуація
спілкування |
18 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Докладний письмовий переказ тексту художнього
стилю |
19 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Стилістична помилка. Усний докладний переказ тексту наукового стилю |
20 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Типи висловлювання: розповідь, опис,
роздум (повторення). Особливості побудови розповіді |
21 |
|
Словосполучення. Головне й залежне слова в
словосполученні. Граматична помилка та її умовне позначення |
22 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і
присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
23–24 |
|
Головні члени речення. Тире між підметом і
присудком |
25 |
|
Види речень за метою висловлювання. Окличні
речення (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення |
26–27 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Особливості побудови опису предмета. Усний та письмовий переказ
тексту |
28 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Контрольний письмовий переказ
розповідного тексту з елементами опису предмета |
29 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Робота над виправленням допущених у
переказі помилок. Навчальне читання мовчки |
30–31 |
|
Другорядні члени речення: додаток, означення,
обставина. Способи вираження другорядних членів речення різними частинами мови |
32 |
|
Контрольна робота
№ 2. «Відомості з синтаксису й пунктуації.
Словосполучення. Речення». Тестування |
33–34 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників
та зі сполучниками і, а, але). Кома між однорідними
членами речення |
35–36 |
|
Однорідні члени речення з узагальнювальним
словом. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах |
37–38 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усний твір-опис предмета |
39 |
|
Звертання. Розділові знаки при звертанні |
40 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Складання діалогів. Уживання поширених
і непоширених звертань у діалогічному мовленні |
41 |
|
Ознайомлення з найуживанішими вставними
словами. Виділення вставних слів на письмі комами |
42 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Лист. Адреса |
43 |
|
Контрольний диктант |
44 |
|
Контрольна робота
№ 3. «Відомості із синтаксису й пунктуації.
Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова». Тестування |
45–46 |
|
Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим
зв’язком. Кома між частинами складного речення, що мають будову простих
речень, входять у складне та з’єднані безсполучниковим зв’язком або сполучниками |
47–48 |
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові |
49–50 |
|
Діалог. Розділові знаки при діалозі |
51 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогів зі звертаннями та вставними словами |
52 |
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та
приголосні звуки |
53 |
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі |
54 |
|
Позначення звуків на письмі. Алфавіт.
Співвідношення звуків і букв |
55 |
|
Звукове значення букв я,
ю, є, ї |
56 |
|
Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ |
57 |
|
Склад. Правила переносу з рядка в рядок.
Наголос |
58 |
|
Орфоепічна помилка. Ознайомлення з орфоепічним
словником та словником наголосів |
59 |
|
Контрольна робота
№ 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія. (Частина І)». Тестування |
60 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усна відповідь на лінгвістичну тему |
61 |
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних,
позначення їх на письмі |
62 |
|
Поняття про орфограму. Орфографічна помилка,
її умовне позначення. Робота з орфографічним словником |
63–64 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Письмовий докладний переказ тексту
розповідного характеру з елементами опису предмета |
65–66 |
|
Вимова приголосних звуків і позначення їх на
письмі. Уподібнення приголосних звуків |
67 |
|
Спрощення в групах приголосних |
68 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Особливості побудови роздуму. Усний
твір-роздум |
69–70 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних
звуків |
71 |
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних
звуків у коренях слів |
72 |
|
Основні випадки чергування у — в, і — й |
73 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усний докладний переказ тексту
розповідного характеру з елементами роздуму |
74 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі
літерами ь, і, є, ю, я |
75–76 |
|
Правила вживання м’якого знака |
77 |
|
Сполуки літер йо, ьо. Фонетичний
розбір слова |
78–79 |
|
Правила вживання апострофа |
80 |
|
Контрольна робота
№ 5. «Фонетика. Графіка. Орфографія.
Орфоепія. (Частина ІІ)». Тестування |
81 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових
приголосних звуків |
82 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Замітка до газети інформаційного характеру |
83 |
|
Вимова та написання слів із подовженими
м’якими приголосними |
84–85 |
|
Написання слів іншомовного походження.
Ознайомлення зі словником іншомовних слів |
86–87 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усний та письмовий переказ художнього
тексту з творчим завданням |
88–89 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого з
теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» |
90 |
|
Контрольна робота
№ 6. «Фонетика. Графіка. Орфографія.
Орфоепія. (Частина ІІІ)». Тестування |
91 |
|
Аналіз контрольної роботи |
92 |
|
Лексичне значення слова. Ознайомлення з
тлумачним словником |
93 |
|
Однозначні та багатозначні слова |
94 |
|
Пряме та переносне значення слова |
95–96 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Контрольний докладний переказ
розповідного тексту з елементами роздуму |
97–98 |
|
Загальновживані (нейтральні) та стилістично
забарвлені слова |
99–100 |
|
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми,
омоніми. Ознайомлення зі словниками синонімів, антонімів та омонімів |
101 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усний переказ тексту, що містить
синоніми й антоніми |
102 |
|
Контрольна робота
№ 7. «Лексикологія. (Частина І)». Тестування |
103 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Письмовий переказ тексту, що містить
опис тварини |
104 |
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне
значення. Ознайомлення з фразеологічним словником |
105–106 |
|
Джерела українських фразеологізмів.
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновид фразеологізмів.
Фразеологізми в ролі членів речення |
107 |
|
Походження (етимологія) слова. Ознайомлення
з етимологічним словником |
108 |
|
Контрольна робота
№ 8. «Лексикологія. (Частина ІІ)». Тестування |
109–110 |
|
Корінь, префікс, суфікс і закінчення —
значущі частини слова. Основа слова |
111–112 |
|
Вимова й написання префіксів з- (зі-, с-),
роз-, без- |
113 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Контрольний твір-опис тварини за
власним спостереженням |
114 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Робота над помилками, допущеними у
творі-описі тварини |
115 |
|
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі- |
116 |
|
Контрольний
диктант |
117–118 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Усний та письмовий твір-оповідання про
випадок із життя |
119 |
|
Контрольна робота
№ 9. «Будова слова». Тестування |
120 |
|
Повторення вивченого матеріалу. Синтаксис і
пунктуація |
121 |
|
Повторення вивченого матеріалу. Фонетика й
орфоепія. Орфографія |
122 |
|
Підсумок. Змагання «Філологічний експрес» |
Календарне планування з української мови для 7 класу
І семестр
РМ – 12,
КР -3, контр. читання мовчки – 1, контр. переказ -1, контр. твір – 1, сем.
диктант – 1; усний твір, діалог
ІІ
семестр: усний переказ, читання вголос.
Рік
РМ – 22,
КР -6, контр. читання мовчки – 1, контр. аудіювання – 1, контр. переказ -2,
контр. твір – 1, сем. диктант – 2
№ |
Тема |
Дата |
|
||||
1. |
Вступ. Літературна норма української мови. |
|
|
|
|||
Повторення та узагальнення вивченого в 6
класі ( 3 год.) |
|
|
|||||
2. |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Складання
висловлення про красу осінньої пори (пейзажної
замальовки) за фотоілюстрацією з використанням однорідних членів |
|
|
|
|||
3. |
РМ1
Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його
структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема
тексту (практично) |
|
|
|
|||
4. |
РМ2
Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.
Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за
простим планом) |
|
|
|
|||
5. - 6 |
Вивчені частини мови, їх правопис. |
|
|
|
|||
7 |
КР1 Повторення вивченого в 6 класі |
|
|
|
|||
Морфологія. Орфографія Дієслово (18 год.) |
|||||||
8 |
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої
ролі в мовленні |
|
|
|
|||
9. |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник,
дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення) |
|
|
|
|||
10. |
Неозначена форма дієслова
(інфінітив) та особові форми. Читання й аналіз тексту інструкції з
використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі |
|
|
|
|||
11. |
РМ3
Написання есе (орієнтовні теми: в публіцистичному стилі з використанням
речень зі звертаннями та вставними словами |
|
|
|
|||
12. |
Доконаний і недоконаний види дієслова |
|
|
|
|||
13. |
Часи дієслів. Теперішній час |
|
|
|
|||
14. |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі |
|
|
|
|||
15. |
Майбутній час . Складання есе про значення родинних традицій з
використанням дієслів у різних часових формах |
|
|
|
|||
16. |
РМ4-5 Контрольний
докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в
публіцистичному стилі |
|
|
|
|||
17 |
Дієслова І і ІІ дієвідмін. Аналіз письмового переказу |
|
|
|
|||
18. |
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін
(повторення) |
|
|
|
|||
19. |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу |
|
|
|
|||
20. |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Складання допису в
соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних
способів |
|
|
|
|||
21. |
Творення дієслів умовного й наказового способів |
|
|
|
|||
22. |
Знак м’якшення у дієсловах наказового способу |
|
|
|
|||
23 |
Безособові дієслова. Виразне читання художніх текстів, у яких
наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових
дієслів (наприклад: хмариться, дощить,
сутеніє, світає) |
|
|
|
|||
24. |
Способи творення дієслів |
|
|
|
|||
25. |
Не з дієсловами (повторення).
Навчальне читання мовчки |
|
|
|
|||
26. |
Правопис -ться,
-шся в дієсловах (повторення) |
|
|
|
|||
27. |
КР2 Дієслово
|
|
|
|
|||
28. |
РМ6 Стислий письмовий переказ розповідного
тексту художнього стилю про виконання певних дій |
|
|
|
|||
29. |
РМ7
Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання
певних дій |
|
|
|
|||
Дієприкметник (10 год.) |
|
||||||
30. |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль. Читання мовчки й переказування тексту, що містить
дієприкметники, з’ясування їхньої ролі в мовленні |
|
|
|
|||
31. |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з
дієприкметниковими зворотами |
|
|
|
|||
32. |
РМ8 Особливості будови опису зовнішності
людини. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани
людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники |
|
|
|
|||
33. |
РМ 9
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами
опису зовнішності людини (за складним планом) |
|
|
|
|||
34. |
Активні й пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання
активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу |
|
|
|
|||
35. |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників |
|
|
|
|||
36. |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього
часу в сучасній українській мові, способи їх заміни |
|
|
|
|||
37. |
РМ 10 Контрольний письмовий твір-опис
зовнішності людини за картиною українського художника у художньому стилі з
використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом) |
|
|
|
|||
38. |
РМ 11 Контрольний
письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника
у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових
зворотів (за складним планом) |
|
|
|
|||
39. |
Безособові дієслівні форми на –но, -то |
|
|
|
|||
40. |
РМ 12 Ділові папери. Складання звіту про виконану
роботу (оформлення в школі зимового саду, створення класного блога тощо) в
офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на –но,
-то |
|
|
|
|||
41. |
Правопис суфіксів дієприкметників. Аналіз письмового твору |
|
|
|
|||
42. |
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках
дієприкметникового походження |
|
|
|
|||
43. |
Не з дієприкметниками |
|
|
|
|||
44. |
КР3 Дієприкметник |
|
|
|
|||
45. |
Контрольне
читання мовчки. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації,
пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників |
|
|
|
|||
46. |
Семестровий
диктант |
|
|
|
|||
Дієприслівник (7 год.) |
|
||||||
47. |
Дієприслівник як особлива
форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
|||
48. |
Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівниковому звороті й
одиничному дієприслівникові |
|
|
|
|||
49. |
Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівниковому звороті й
одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено
помилки у вживанні дієприслівникових
зворотів |
|
|
|
|||
50. |
Вид і час дієприслівників |
|
|
|
|||
51. |
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, їх творення.
Складання розповіді про улюбленого українського художника на основі зібраної
в мережі Інтернет інформації про його життя та творчість із використанням
дієприслівників доконаного й недоконаного виду |
|
|
|
|||
52. |
РМ 13 Усний
твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на
основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за
складним планом) |
|
|
|
|||
53. |
Не з дієприслівниками |
|
|
|
|||
54. |
КР4 «Дієприслівник» |
|
|
|
|||
55. |
РМ14 Письмовий твір розповідного характеру про
виконання автором улюбленої справи в художньому стилі («Душу я у вишивку
складаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання
моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує
контент для заповнення блога») |
|
|
|
|||
56. |
РМ 15 Письмовий
твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в
художньому стилі |
|
|
|
|||
Прислівник (14 год.) |
|
||||||
57. |
Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Аналіз письмового твору |
|
|
|
|||
58. |
Розряди прислівників (практично) |
|
|
|
|||
59. |
Ступені порівняння прислівників. Складання відгуку про цікаву
книжку з використанням прислівників вищого й найвищого ступенів порівняння |
|
|
|
|||
60. |
Творення й правопис прислівників . Навчальне аудіювання |
|
|
|
|||
61. |
РМ16
Складання анотації на книжку з використанням прислівників |
|
|
|
|||
62. |
Букви -н- та -нн- у прислівниках |
|
|
|
|||
63. |
Не і ні з прислівниками |
|
|
|
|||
64. |
Контрольне
аудіювання РМ 17 Сладання
усного висловлення-роздуму «Від споживацького безглуздя довкілля треба
берегти» з використанням антонімічних прийменників |
|
|
|
|||
65. |
И та і в кінці прислівників |
|
|
|
|||
66. |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників
і дієприкметників |
|
|
|
|||
67. |
РМ18 Портретний
нарис у публіцистичному стилі |
|
|
|
|||
68. |
РМ19 Портретний нарис у
публіцистичному стилі |
|
|
|
|||
69. |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. Аналіз
письмового твору |
|
|
|
|||
70. |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. Складання
тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку,
не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру |
|
|
|
|||
71. |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день |
|
|
|
|||
72. |
Узагальнення й систематизація з теми «Правопис прислівників» |
|
|
|
|||
73. |
КР5 «Прислівник» |
|
|
|
|||
Прийменник (3 год.) |
|
||||||
74. |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у
словосполученні й реченні |
|
|
|
|||
75. |
Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види
прийменників за будовою |
|
|
|
|||
76. |
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників
разом, окремо та через дефіс. Синонімічні й антонімічні прийменники.
Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення |
|
|
|
|||
Сполучник (3 год.) |
|
||||||
77. |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою,
походженням |
|
|
|
|||
78. |
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники
сурядності й підрядності. |
|
|
|
|||
79. |
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників та
однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники |
|
|
|
|||
80. |
РМ20 Контрольний письмовий переказ тексту-розповіді
на історичну тему про визначні події, пов’язані з «малою батьківщиною» |
|
|
|
|||
81. |
РМ21 Контрольний письмовий переказ тексту-розповіді
на історичну тему про визначні події, пов’язані з «малою батьківщиною» |
|
|
|
|||
Частка (4 години) |
|
|
|||||
82. |
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі
.Аналіз письмового переказу |
|
|
|
|||
83. |
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків
(практично). Правопис часток не і ні з різними частинами
мови (узагальнення) |
|
|
|
|||
84. |
Семестровий
диктант. РМ 22
Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з
використанням у його описі різних
частин мови з часткою не і
префіксом не |
|
|
|
|||
85. |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки |
|
|
|
|||
86. |
КР6 «Службові частини мови». Виразне читання уривків з художніх творів,
що містять діалоги, складені в
розмовному стилі. Обговорення ролі часток у мовленні |
|
|
|
|||
87. |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови,
правопис і використання їх у мовленні |
|
|
|
|||
88. |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови,
правопис і використання їх у мовленні |
|
|
|
|||
Українська мова. 8
клас. І семестр
Перевірка
мовної теми – 2.
Переказ – 1.
Твір – 1.
Диктант – 1.
Читання
мовчки – 1.
№ |
Зміст
програмового матеріалу |
Дата |
|
||
|
ТЕМА 1. Вступ |
|
|
|
|
1 |
Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і
впливу. |
|
|
|
|
2 |
Р.М.№1.
Повторення відомостей про мовлення, спілкування, текст, стилі і типи
мовлення. Засоби міжфразового зв’язку у тексті. |
|
|
|
|
|
ТЕМА 2.
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
3 |
Лексикологія. |
|
|
|
|
4 |
Морфологія. |
|
|
|
|
5 |
Основні правила правопису. |
|
|
|
|
6.- 7 |
Р.М.№2 -
3. Конспектування прочитаного науково-навчального тексту;
тематичні виписки. |
|
|
|
|
|
ТЕМА 3.
СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ. |
|
|
|
|
8 |
Словосполучення. Будова і види словосполучень за
способами вираження головного слова. |
|
|
|
|
9 |
Р.М. №4. Усний твір
– опис пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі. |
|
|
|
|
10 |
Речення
прості та складні. |
|
|
|
|
11. |
Речення двоскладні й односкладні. Граматична
помилка. |
|
|
|
|
12 |
Контрольний твір. №1.Р.М. №5. Письмовий твір – опис пам’ятки історії та
культури на основі особистих спостережень в художньому стилі. |
|
|
|
|
13 |
Р.М. №6. Ділові папери. Протокол. Витяг з
протоколу. |
|
|
|
|
14. |
Контрольна робота №1. Вступ.
Повторення та узагальнення вивченого. СИНТАКСИС
І ПУНКТУАЦІЯ. (ТЕСТУВАННЯ.) |
|
|
|
|
ТЕМА 4
. Просте речення. Двоскладне речення. |
|
||||
15.
|
Аналіз контрольної роботи. Головні і
другорядні члени речення. |
|
|
|
|
16 |
Підмет і присудок як головні члени
речення. |
|
|
|
|
17. |
Р.М. №7. Складання та розігрування
діалогів. |
|
|
|
|
18. |
Способи вираження підмета |
|
|
|
|
19 |
Простий і
складений присудок (іменний і дієслівний). |
|
|
|
|
20. |
Тире між
підметом і присудком. |
|
|
|
|
21. |
Узгодження головних членів речення. |
|
|
|
|
22 |
Порядок
слів у реченні. Логічний наголос. |
|
|
|
|
23. |
Означення,
додаток і обставина як другорядні члени речення (повторення). |
|
|
|
|
24 |
Контрольне читання мовчки №1. Означення
узгоджені і неузгоджені. |
|
|
|
|
25 |
Прикладка
як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс;
прикладки, що беруться в лапки. |
|
|
|
|
26 |
Письмовий переказ №1. |
|
|
|
|
27 |
Контрольний диктант №1. |
|
|
|
|
28 |
Додаток
прямий і непрямий. |
|
|
|
|
29 |
Види
обставин за значенням. |
|
|
||
30.. |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних
зворотів комами. |
|
|
||
31.
|
Контрольна робота №2. Просте
речення. Двоскладне речення. (ТЕСТУВАННЯ.) |
|
|
||
32 |
Повторення і систематизація вивченого
матеріалу |
|
|
Види контролю ІІ
семестр
Перевірка мовної теми - 2
Переказ – 1
Письмовий твір – 1
Диктант – 1
Аудіювання - 1
Календарне планування
з української мови (8 кл.)
ІІ семестр
№ |
Дата |
Зміст
програмового матеріалу |
Односкладні й неповні речення |
||
27. |
|
Означено-особові речення. |
28 |
|
Неозначено-особові речення |
29. |
|
Узагальнено-особові речення. |
30 |
|
Безособові речення. |
31. |
|
Називні речення. |
32. |
|
Р.М. №9.Усний стислий переказ тексту
публіцистичного стилю (на основі прослуханих радіо- і телепередач). |
33. |
|
Односкладні речення як частини складного речення.
Синтаксичний розбір односкладних речень. |
34. |
|
Р.М. №10.Усне
повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення
матеріалу, в науковому стилі. |
35. |
|
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. |
|
|
Речення з
однорідними членами |
36. |
|
Однорідні члени речення із сполучниковим,
безсполучниковим і змішаним зв’язком. Речення з кількома рядами однорідних
членів. |
37. |
|
Однорідні й неоднорідні означення. Кома між
однорідними членами речення. |
38 |
|
Р.М.
№11. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну (чи
суспільну) тему в публіцистичному стилі. |
39. |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними
членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах. |
40. |
|
Контрольне аудіювання №1. |
41. |
|
Контрольна робота №3 Односкладні й неповні речення. Речення з однорідними
членами (тестові завдання). |
|
|
Речення із
звертаннями, вставними словами |
42. |
|
Звертання непоширені й поширені. Розділові знаки в
реченнях зі звертаннями. |
43. |
|
Вставні слова і словосполучення, їх види за
значенням. Розділові знаки в реченнях зі вставними словами. |
44. |
|
Р.М.№12
- 13. Контрольний письмовий докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. |
45. |
|
Контрольний
диктант №2.Вставні
речення, розділові знаки при них. |
|
|
Речення з
відокремленими членами |
46. |
|
Поняття про відокремлення. Відокремлені й
невідокремлені означення, способи їх вираження. |
47. |
|
Р.М. №14.Конспектування
як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту. |
48. |
|
Розділові знаки в реченнях з відокремленими
означеннями. |
49. |
|
Відокремлені прикладки. |
50 51. |
|
Відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях з
відокремленимидодатками. |
52. 53. |
|
Відокремлені обставини, способи їх вираження.
Розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами. |
54. |
|
Р.М. №15.Письмовий
твір-оповідання з обрамленням на основі почутого. |
55. |
|
Відокремлені уточнювальні члени речення. Розділові
знаки в реченнях з уточнювальними членами. |
56. |
|
Контрольна
робота №4. Речення із
звертаннями, вставними словами. Речення з відокремленими членами. Тестування. |
57. |
|
Р.М. №16.Ділові папери. Протокол. |
58 |
|
Повторення
в кінці року . Просте неускладнене речення. Розділові знаки в
ньому.
|
Українська мова 9 клас
№ уроку
Зміст програмового
матеріалу
Дата
ТЕМА 1. Вступ.
1
Розвиток української мови.
2
Р.М№1(у). Повторення й
узагальнення вивченого про мовлення.
Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне,
вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне,
переглядове). Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри
мовлення.
3
Р.М №2 (у). Вимоги
до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації
спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного й
небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.
4
Р.М. №3 (п). Складання та
розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна
розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для
них теми. Складання
та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному
середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.
ТЕМА 2. Повторення
вивченого у 8 класі.
5
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне
речення.
6
Р.М №4 (у). Вибірковий усний переказ тексту
художнього стилю.
7
Розділові знаки у простому ускладненому реченні.
8
Р.М(п)№5. Ділові
папери. Резюме.
ТЕМА 3. Пряма й непряма
мова.
9
Пряма і
непряма мова як засоби передачі чужої мови ( повторення, поглиблення).
Розділові знаки в реченнях з прямою мовою.
10
Контрольний диктант№ 1.Заміна
прямої мови непрямою.
11
Цитата як спосіб передачі чужої мови. Розділові
знаки при цитатах.
12
Діалог. Розділові знаки при діалозі.
13
Р.М№6
(п). Складання й розігрування
діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними
співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в
офіційній ситуації,
діалогу-домовленості(наприклад: щодо озеленення
шкільного приміщення) з відповідною
аргументацією (потребою очищення й природного
зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення й т.
ін.).
14
Контрольна робота №1. Повторення
вивченого у 8 класі. Тестування
15
Контрольне читання
мовчки№1
ТЕМА 4. Складне речення.
Складносурядне речення.
16.
Складне речення і його ознаки. Складні речення без
сполучників, з сурядним і підрядним зв’язком.
17.
Складносурядне речення; його будова і засоби зв’язку
в ньому. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення.
18
Р.М №7(у).
Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом).
19.
Розділові знаки між частинами складносурядного
речення.
20 - 21
Р.М№ 8-9(п). Контрольний
докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням.
№1
22
Синтаксичний розбір ССР. Узагальнення вивченого з теми «Складносурядне речення.
23
Контрольна робота №2.
Складне речення та його ознаки. Складносурядне речення (тести і завдання).
ТЕМА 5. Складнопідрядні
речення.
Складнопідрядне речення; його будова і засоби
зв’язку в ньому. Розділові знаки в складнопідрядному реченні.
Підрядні сполучники й сполучні слова в
складнопідрядних реченнях.
Р.М №10 (п). Ділові
папери. Заява.
Основні види складнопідрядних речень. Означальні,
з’ясувальні, обставинні.
33.
Складнопідрядне речення з підрядними означальними.
13.01
34.
Складнопідрядне речення з підрядними з’ясувальними.
15.01
35.
Р.М
№11(п). Контрольний письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі на
суспільну тему.
20.01
36.
Основні типи складнопідрядних речень з підрядними
обставинними. Складнопідрядні речення з підрядними часу і місця.
22.01
37.
Складнопідрядні речення з підрядними ступеня і
способу дії, порівняльними.
27.01
28.
Складнопідрядні речення з підрядними обставинними
мети і причини, умови і допустовими, наслідку (тренувальні вправи).
29.01
39.
Складнопідрядні речення з кількома підрядними.
Розділові знаки в складнопідрядному реченні з
кількома підрядними.
03.02
40.
Р.М.№12(п).
Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на
морально-етичну або суспільну тему.
05.02
41.
Р.М. №13(п). Есе
(орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням
складнопідрядних речень.
10.02
42
Узагальнення вивченого з
теми «Складнопідрядне речення».
12.02
43.
Контрольна робота №3.
Складнопідрядні речення. Складнопідрядні
речення з кількома підрядними (тести і завдання).
17.02
ТЕМА 6. Безсполучникове
складне речення.
44.
Безсполучникове складне речення: смислові відношення
між його частинами. Особливості інтонації безсполучникових складних речень.
19.02
45.
Кома та крапка з комою між частинами
безсполучникового складного речення.
24.02
46.
Двокрапка між частинами безсполучникового складного
речення.
26.02
47.
Тире між частинами безсполучникового складного
речення.
02.03
48 - 49
Р.М.
№14--15 (п). Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в
публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як
відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні
фотографії») з використанням безсполучникових речень.
04. 03
50.
Розділові знаки між частинами безсполучникового
складного речення(тренувальні вправи).
11.03
51.
Синоніміка складних речень із сполучниками, без
сполучників і простих речень.
16.03
52.
Контрольна робота №4. Безсполучникове
складне речення.
18.03
ТЕМА 6. Складне речення з
різними видами зв’язку.
53.
Складне речення з різними видами зв’язку
(сполучникового і безсполучникового).
23.03
54.
Контрольне аудіювання. Складне речення з різними
видами зв’язку (сполучникового і безсполучникового).
25.03
55.
Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком.
Розділові знаки в них.
06.04
56.
Контрольний диктант.№2 Складні речення із сурядним і підрядним
зв’язком. Розділові знаки в них.
08.04
57 –
58.
Р.М.№16-17 (п).
Контрольний письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням
складних речень з різними видами зв’язку).
13. – 15.04
59.
Складне речення з різними видами зв’язку (сурядного,
підрядного і безсполучникового).
22.04
60.
Контрольна робота №5.
Складне речення з різними видами зв’язку (тести і завдання).
27.04
ТЕМА 7. Текст як одиниця
мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.
61.
Текст, його основні ознаки. Будова тексту.
29.04
62.
РМ №18(п).
Конспектування сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
04.05
63.
Мікротема і абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
06.05
64
Р.М№19( п). Тези
прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.
13.05
65.
Види і засоби міжфразового зв’язку в тексті
(повторення й узагальнення).
Повторення вивчених розділових знаків у простому і
складному реченнях.
18.05
66.
Контрольна робота
№6. Складне синтаксичне ціле (тести і
завдання).
20.05
ТЕМА 8. Узагальнення й
систематизація вивченого.
67.
Мовні
аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види
речень).
25.05
68.
Орфографія. Пунктуація.
27.05
Календарне планування з української літератури для 7 класу
№ уроку
Зміст програмового
матеріалу
Дата
ТЕМА 1. Вступ.
1
Розвиток української мови.
2
Р.М№1(у). Повторення й
узагальнення вивченого про мовлення.
Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне,
вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне,
переглядове). Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри
мовлення.
3
Р.М №2 (у). Вимоги
до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації
спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного й
небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.
4
Р.М. №3 (п). Складання та
розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна
розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для
них теми. Складання
та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному
середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.
ТЕМА 2. Повторення
вивченого у 8 класі.
5
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне
речення.
6
Р.М №4 (у). Вибірковий усний переказ тексту
художнього стилю.
7
Розділові знаки у простому ускладненому реченні.
8
Р.М(п)№5. Ділові
папери. Резюме.
ТЕМА 3. Пряма й непряма
мова.
9
Пряма і
непряма мова як засоби передачі чужої мови ( повторення, поглиблення).
Розділові знаки в реченнях з прямою мовою.
10
Контрольний диктант№ 1.Заміна
прямої мови непрямою.
11
Цитата як спосіб передачі чужої мови. Розділові
знаки при цитатах.
12
Діалог. Розділові знаки при діалозі.
13
Р.М№6
(п). Складання й розігрування
діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними
співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в
офіційній ситуації,
діалогу-домовленості(наприклад: щодо озеленення
шкільного приміщення) з відповідною
аргументацією (потребою очищення й природного
зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення й т.
ін.).
14
Контрольна робота №1. Повторення
вивченого у 8 класі. Тестування
15
Контрольне читання
мовчки№1
ТЕМА 4. Складне речення.
Складносурядне речення.
16.
Складне речення і його ознаки. Складні речення без
сполучників, з сурядним і підрядним зв’язком.
17.
Складносурядне речення; його будова і засоби зв’язку
в ньому. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення.
18
Р.М №7(у).
Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом).
19.
Розділові знаки між частинами складносурядного
речення.
20 - 21
Р.М№ 8-9(п). Контрольний
докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням.
№1
22
Синтаксичний розбір ССР. Узагальнення вивченого з теми «Складносурядне речення.
23
Контрольна робота №2.
Складне речення та його ознаки. Складносурядне речення (тести і завдання).
ТЕМА 5. Складнопідрядні
речення.
Складнопідрядне речення; його будова і засоби
зв’язку в ньому. Розділові знаки в складнопідрядному реченні.
Підрядні сполучники й сполучні слова в
складнопідрядних реченнях.
Р.М №10 (п). Ділові
папери. Заява.
Основні види складнопідрядних речень. Означальні,
з’ясувальні, обставинні.
33.
Складнопідрядне речення з підрядними означальними.
13.01
34.
Складнопідрядне речення з підрядними з’ясувальними.
15.01
35.
Р.М
№11(п). Контрольний письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі на
суспільну тему.
20.01
36.
Основні типи складнопідрядних речень з підрядними
обставинними. Складнопідрядні речення з підрядними часу і місця.
22.01
37.
Складнопідрядні речення з підрядними ступеня і
способу дії, порівняльними.
27.01
28.
Складнопідрядні речення з підрядними обставинними
мети і причини, умови і допустовими, наслідку (тренувальні вправи).
29.01
39.
Складнопідрядні речення з кількома підрядними.
Розділові знаки в складнопідрядному реченні з
кількома підрядними.
03.02
40.
Р.М.№12(п).
Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на
морально-етичну або суспільну тему.
05.02
41.
Р.М. №13(п). Есе
(орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням
складнопідрядних речень.
10.02
42
Узагальнення вивченого з
теми «Складнопідрядне речення».
12.02
43.
Контрольна робота №3.
Складнопідрядні речення. Складнопідрядні
речення з кількома підрядними (тести і завдання).
17.02
ТЕМА 6. Безсполучникове
складне речення.
44.
Безсполучникове складне речення: смислові відношення
між його частинами. Особливості інтонації безсполучникових складних речень.
19.02
45.
Кома та крапка з комою між частинами
безсполучникового складного речення.
24.02
46.
Двокрапка між частинами безсполучникового складного
речення.
26.02
47.
Тире між частинами безсполучникового складного
речення.
02.03
48 - 49
Р.М.
№14--15 (п). Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в
публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як
відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні
фотографії») з використанням безсполучникових речень.
04. 03
50.
Розділові знаки між частинами безсполучникового
складного речення(тренувальні вправи).
11.03
51.
Синоніміка складних речень із сполучниками, без
сполучників і простих речень.
16.03
52.
Контрольна робота №4. Безсполучникове
складне речення.
18.03
ТЕМА 6. Складне речення з
різними видами зв’язку.
53.
Складне речення з різними видами зв’язку
(сполучникового і безсполучникового).
23.03
54.
Контрольне аудіювання. Складне речення з різними
видами зв’язку (сполучникового і безсполучникового).
25.03
55.
Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком.
Розділові знаки в них.
06.04
56.
Контрольний диктант.№2 Складні речення із сурядним і підрядним
зв’язком. Розділові знаки в них.
08.04
57 –
58.
Р.М.№16-17 (п).
Контрольний письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням
складних речень з різними видами зв’язку).
13. – 15.04
59.
Складне речення з різними видами зв’язку (сурядного,
підрядного і безсполучникового).
22.04
60.
Контрольна робота №5.
Складне речення з різними видами зв’язку (тести і завдання).
27.04
ТЕМА 7. Текст як одиниця
мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.
61.
Текст, його основні ознаки. Будова тексту.
29.04
62.
РМ №18(п).
Конспектування сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
04.05
63.
Мікротема і абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
06.05
64
Р.М№19( п). Тези
прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.
13.05
65.
Види і засоби міжфразового зв’язку в тексті
(повторення й узагальнення).
Повторення вивчених розділових знаків у простому і
складному реченнях.
18.05
66.
Контрольна робота
№6. Складне синтаксичне ціле (тести і
завдання).
20.05
ТЕМА 8. Узагальнення й
систематизація вивченого.
67.
Мовні
аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види
речень).
25.05
68.
Орфографія. Пунктуація.
27.05
№ | Тема уроку | Дата | ||
1. | Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Функції мистецтва |
|
| |
Із пісенних скарбів (4 год.) | ||||
2. | Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чкмацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо), їхнє ідейно-художнє багатство. ТЛ: суспільно-побутові пісні |
| ||
3. | Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». Виразне читання козацьких пісень Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір) |
| ||
4. | Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста» Особливість жанру і його життєвість. Побудова і ритм. ТЛ: коломийки |
|
| |
5. | ЛРК 1 Пісенне багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи |
|
| |
6. | КР 1 РМ 1 Написання твору-роздуму на одну з тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», «Народна пісня – злет душі людської» |
|
| |
Про минулі часи (23 год.) | ||||
7. | І. Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. ТЛ: історична повість |
| ||
8. | І. Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників |
|
| |
9. | І. Франко. «Захар Беркут». Патріотичний мотив, його зв'язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка |
|
| |
10. | І. Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Лідерські якості головного героя твору |
|
| |
11. | І. Франко. «Захар Беркут». Аналіз ролі художніх засобів, особливості мови; пояснення ролі діалектизмів |
|
| |
12. | Т. Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). «Мені тринадцятий минало…». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі |
|
| |
13. | Т. Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози |
|
| |
14. | Т. Шевченко. «Як умру, то поховайте» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія написання. Ідея єднання з рідною землею. Урок виразного читання поезії. ТЛ: ідея Вивчити напам’ять |
| ||
15. | КР 2 «Із пісенних скарбів. Про минулі часи: творчість І. Франка, Т. Шевченка» . Розгорнуті відповіді на питання |
|
| |
16. | А. Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позиції гуманізму. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція |
|
| |
17. | А. Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Складання плану до характеристики Павлуся |
|
| |
18. | А. Чайковський. «За сестрою». Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). Родинні цінності і патріотизм у творі |
|
| |
19. | А. Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків (козацька доба) |
|
| |
20. | ПЧ 1 В. Малик. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»). Історико-пригодницький роман «Таємний посол». Розповідь про легендарне козацтво та українського д’Артаньяна в умовах боротьби українського народу з турецькими і татарськими загарбниками |
|
| |
21. | М. Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять…» ТЛ: автобіографічний твір |
| ||
22. | М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях) |
|
| |
23. | М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців у творі |
|
| |
24. | М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Символ образу гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика. Інші образи твору (дід, батьки, подружка Люба) |
|
| |
25. | РМ 2 Характеристика образу Михайлика, його сприйняття життя ( усно) |
|
| |
26. | ПЧ2 М. Стельмах. «Щедрий вечір» |
|
| |
27. | Г. Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. «Климко». Автобіографічна основа твору. Події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна) |
| ||
28. | Г. Тютюнник. «Климко». Значення доброти і чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності. Порівняння подій минулого і сьогодення |
|
| |
29. | Г. Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви . Аналіз епічного твору. Характеристика образу Климка |
|
| |
30. | Г. Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). Переказ змісту повісті. ТЛ: художня деталь |
|
| |
31. | КР3 Про далекі минулі часи. Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха, Гр. Тютюнника. Тести |
|
| |
32. | ЛРК 2 Гр. Тютюнник. «Вогник далеко в степу» |
|
| |
«Ти знаєш, що ти – людина …» | ||||
33. | О. Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні |
|
| |
34. | О. Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання |
|
| |
35. | Б. Лепкий. «Мишка». (Казка для дітей, для малих і великих). Актуальні морально-етичні питання у творі, проблема зображення загальнолюдських цінностей. Перша світова війна на теренах України |
|
| |
36. | Б. Лепкий. «Мишка». Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. Дискусія про морально-етичні проблеми, порушені у творі |
|
| |
37. | Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…». |
| ||
38. | Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності , стандарту. Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни |
| ||
39. | Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Метафоричний підтекст |
| ||
40. | Ліна Костенко. «Чайка на крижині». Духовне багатство – найбільший скарб у житті (різниця між матеріальним і духовним) Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
| ||
41. | КР4 «Ти знаєш, що ти – людина…». Письмовий твір на одну із поданих тем: «Яким я уявляю людське щастя», «Істинні та фальшиві цінності в житті людини», «Від чого залежить мій власний вибір» |
|
| |
42. | В. Симоненко. «Лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Поняття «ліричний герой». Аналіз художніх засобів |
|
| |
43. | В. Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. Почуття власної гідності, самодостатності |
|
| |
44. | В. Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Загальнолюдські цінності та ідеї. Сенс людського життя, патріотизм. Урок виразного читання поезії |
| ||
45. | РМ 3 «Духовне багатство – найбільший скарб у житті». Характеристика ліричних героїв поезій Л. Костенко та В. Симоненка ( усно) Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
| |
46. | Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів |
|
| |
47. | М. Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного |
|
| |
48. | М. Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дорослих і дітей у казці, аналіз їхніх учинків. Особливості композиції повісті-казки |
|
| |
49. | М. Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Роль художніх засобів у творі |
|
| |
50. | ПЧ 3 М. Павленко. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька із 7-В та загублений у часі» (Кн. 2) (на вибір) |
|
| |
51. | Л. Пономаренко. «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела |
|
| |
52. | Л. Пономаренко. «Гер переможений». Роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини |
|
| |
53. | КР5 «Ти знаєш, що ти – людина». Розгорнуті відповіді на питання |
|
| |
Ми – українці (22 год.) | ||||
54. | Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом |
|
| |
55. | Олена Теліга. Поезія «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства. Моральний заповіт нащадкам |
|
| |
56. | ЛРК 3 А. Дімаров. «Блакитна дитина». Автобіографічна повість |
|
| |
57. | Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог |
| ||
58. | О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості |
|
| |
59. | О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність |
|
| |
60. | О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність |
|
| |
61. | РМ 4 Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного. Складання власної версії закінчення твору (фанфік), продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір) |
|
| |
62. | А. Малишко – відомий український поет і його пісні, що стали народними. Ліризм поезій А. Малишка. «Пісня про рушник». Виразне читання поезії |
|
| |
63. | А. Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Виразне читання поезії |
| ||
64. | А. Малишко. Визначення основних мотивів, ролі художніх засобів, символічності образів. Ліризм поезій А. Малишка Вивчити напам’ять1 вірш на вибір) |
| ||
65. | КР6 «Ми – українці». Тести |
|
| |
66. | ПЧ4 Олександр ГАВРОШ . «Галуна-Лалуна або Іван Сила на острові Щастя» |
|
| |
67. | ЛРК 4 Урок поезії за творчістю Н. Баклай |
|
| |
68. | Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість |
|
| |
69. | Аналіз життєвих ситуацій, людських учинків на матеріалі вивчених творів |
|
| |
70. | Урок-підсумок |
|
| |
Календарно-тематичне планування уроків української літератури
8
клас (70 год., 2 год. на тиждень)
№ |
Зміст програмового
матеріалу |
Дата |
|
Вступ(1 год.) |
|||
1 |
Художня література як одна з форм духовної
діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів
(образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо)
Усна народна творчість (6 годин) |
|
|
2 |
Українські історичні пісні про звитяжну
боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна».
«Та, ой, як крикнув же козак Сірко» |
|
|
3 |
Українські історичні пісні про боротьбу
проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим
козак Залізняк» |
|
|
4 |
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб,
лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою |
|
|
5. |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з
Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня
популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали
козаченьки» |
|
|
6. |
«Віють
вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...» |
|
|
7 |
РМ.№1.
(у.) Мій улюблений герой(героїня) із фольклорної спадщини. |
|
|
Українські народні
думи( 3 годин) |
|||
8. |
Героїчний епос українського народу.
Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники –
виконавці народних дум. Морально-етична проблематика думи «Маруся Богуславка» |
|
|
9 |
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі
Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького
вельможі. Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі») |
|
|
10 |
Думи. Жанрова своєрідність, історична
основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму |
|
|
11. |
К.Р.№1. Усна народна
творчість. Твір. |
|
|
Світ української
поезії (20 годин) |
|||
12 |
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі,
причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання . «Думи мої, думи мої…», Усвідомлення
власної місії поета |
|
|
13 |
Л.Р.К.№1.П.Куліш ‘’Дівоче серце’’ |
|
|
14 |
«Ой
три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета |
|
|
15. |
«Мені
однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми
про власну долю, долю України |
|
|
16 |
«Минають
дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя
людини на землі, про її долю |
|
|
17. |
ПЧ№1. Т.Шевченко «Кобзар» |
|
|
18 |
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси,
її мужність і силу духу. «Ви щасливі,
пречистії зорі». Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність,
оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви |
|
|
19 |
Тема гармонійного єднання людини з природою.
«Давня весна». Тема гармонійного
єднання людини з природою. «Хотіла б я
піснею стати…» |
|
|
20 |
«Давня
казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини |
|
|
21 |
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві,
служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня
казка») |
|
|
22 |
Р.М.
№2(П.).Твір за темою «Поема "Давня казка"
як поетичний маніфест Лесі Українки» |
|
|
23. |
П.Ч.№2. І.Франко ‘’Лис Микита’’. |
|
|
24. |
К.Р.№2.
Творчість Т.Шевченка та Л.Українки. Тестування |
|
|
25. |
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні
мотиви поета. Образ України, ідея нерозривної єдності поета з рідною землею,
алегоричність образів («Сад») |
|
|
26 |
Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!», «Васильки» - взірець
інтимної лірики |
|
|
27. |
Василь Голобородько «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова» Самобутня
постать поета в українській літературі. |
|
|
28. |
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних
почуттів ліричного героя у вірші «Тиха
елегія». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху («Запросини») |
|
|
29. |
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою
повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне
багатство від зла |
|
|
30 |
«Музика,
що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те,
якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову,
душевне багатство від зла |
|
|
31. |
«З
янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в
перемогу добра |
|
|
32 |
КР №3.за темою «Світ української поезії». Відповіді на питання |
|
|
Національна драма (6
годин) |
|||
33. |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про
життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр
«корифеїв» |
|
|
34. |
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв» |
|
|
35 |
Проблема бездуховності людини, засліпленої
прагненням до наживи |
|
|
36. |
Характеристика образів твору. Проблема влади
грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві |
|
|
37 |
Засоби сатиричного змалювання |
|
|
38 |
РЗМ№3. Комедія Карпенка-Карого
«Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною
|
|
|
З української прози
(16 годин) |
|||
39 |
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті |
|
|
40 |
Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і
Соломії проти кріпосницької наруги - протест проти
будь-якого насильства над людиною |
|
|
41 |
Проблема волі людини та можливостей її
здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі |
|
|
42 |
Час і вічність у повісті, символічні образи. |
|
|
43. |
Романтичність, мужність і сила волі
української жінки Соломії |
|
|
44. |
ПЧ№3
П.Загребельний «Роксолана» |
|
|
45. |
КР №4.Національна драма. З української прози .Тестування |
|
|
46. |
Олександр Довженко Видатний український кінорежисер і письменник.
«Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття
українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|
|
47 |
Образи діда Платона і
діда Савки(«Ніч перед боєм») |
|
|
48 -
49 |
Ніна Бічуя. «Шпага
Славка Беркути». Повість про
школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому
дозвіллі. |
|
|
50. |
Ніна Бічуя. «Шпага
Славка Беркути». Образи твору. |
|
|
51 |
Проблема особистості в
сучасному світі. |
|
|
52. |
Особливості композиції твору. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» |
|
|
53 |
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало” |
|
|
54 |
Проблема людини в суспільстві, її
знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії
(“Білий кінь Шептало”) |
|
|
54 |
РЗМ. (у.) Мої
роздуми над твором В. Дрозда «Білий кінь Шептало»
|
|
|
55 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому
й досі живуть «драконячі закони».
|
|
|
56. |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Дракон Грицько – поет і християнин.
|
|
|
57. |
Юрій
Винничук. «Місце для дракона».Проблема твору. |
|
|
58 |
Роздуми про добро і
зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. Юрій Винничук. «Місце для дракона».
|
|
|
59 |
КР №5.З української прози. Відповіді на питання. |
|
|
Український гумор і
сатира (7 годин) |
|||
60 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше
кохання» |
|
|
61-
62 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше
кохання» Гумористична повість
про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання,
вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
|
|
63 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше
кохання» Дитячі проблеми в
дорослому житті, передані засобами гумору |
|
|
64-65 |
Література
рідного краю № 3 - 4. Ознайомлення
з творами письменників-земляків. |
|
|
66 |
КР№6. «Український гумор
і сатира» |
|
|
67 |
ПЧ№4. Олесь Гончар. «Берег любові» |
|
|
68 |
Повторення вивченого матеріалу за ІІ
семестр. |
|
|
69 |
Урок-підсумок |
|
|
Для вивчення
напам’ять
“Засвіт встали козаченьки”.
Т.Г.Шевченко “Мені
однаково, чи буду...”; “Думи мої, думи мої...” (фрагмент).
Леся Українка “Хотіла б я піснею стати...”; уривок з “Давньої казки” (на вибір).
В.Сосюра “Любіть Україну!”.
І.Малкович “З янголом на плечі”.